Дистанційне навчання
Пропонуємо Вашій увазі типові програми, у яких репрезентовано типовий навчальний план і змістове наповнення основних освітніх галузей.
О. В Чеботарьова, Г. О. Блеч, Н. А. Ярмола, І. В. Гладченко, Н.І. Королько, І. В.Дмитрієва, С. В. Трикоз, І. В. Бобренко, І.В. Голомозда, О. А. Чухліб (2018) Типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями [Навчальний матеріал]
https://lib.iitta.gov.ua/712585/
О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, Л. І. Остапенко, Н. А. Ярмола, І. В. Гладченко, Н. І. Королько, І. В. Дмитрієва, С. В. Трикоз, І. В. Бобренко, І.В. Голомозда, О. А. Чухліб (2019) Типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2 класу з порушеннями інтелектуального розвитку [Навчальний матеріал]
https://lib.iitta.gov.ua/719176/
О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, Л. І. Остапенко, Н. А. Ярмола, І. В. Гладченко, Н. І. Королько, І. В. Дмитрієва, С. В. Трикоз, І. В. Бобренко, І.В. Голомозда, О. А. Чухліб (2019) Типова освітня програма початкової освіти для спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 3 класів з інтелектуальними порушеннями [Навчальний матеріал]
https://lib.iitta.gov.ua/719177/
Пропонуємо скористатися розробленим навчально-методичним посібником
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку : нав.-метод. посіб. Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна.(( О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, С. В. Трикоз, І.В. Гладченко, Н. А. Ярмола, І. В. Бобренко, Н.І. Королько, О.П. Мальчевська, А.В. Сеник, Л. Г. Дзіядевич, І. В .Дмитрієва, Л.І. Остапенко, Л.І.Тарновська, С.О.Кликова, І.В .Голомозда, О. А. Чухліб , Н.М. Колодзейська (2019)
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку розроблено відповідно до Програми спільної діяльності Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти, Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, спрямованої на виконання завдань Концепції «Нова українська школа» та реформування змісту освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Відповідно до Постанови КМУ від 27.03.2019 року №309 діти з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу мають право на отримання реабілітаційних послуг від спеціалізованих установ.
Для забезпечення дитини реабілітаційними заходами один із батьків дитини чи її законний представник подає до місцевого органу заяву про направлення дитини до реабілітаційної установи у довільній формі (далі - заява) із зазначенням інформації про вибрану реабілітаційну установу разом з копіями:- паспорта громадянина України та/або свідоцтва про народження, та/або іншого документа, що посвідчує особу дитини;- індивідуальної програми реабілітації, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу;- виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма № 027/о).Довідки за телефоном 0457321440За інформацією Ржищівського управління соціального захисту населенняАктуальність проблеми інклюзивної освіти пов’язана, насамперед, з тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте. Дітей, які потребують корекції фізичного та(або) розумового розвитку, в Україні понад 1 млн., що становить 12% від загальної кількості дітей у країні. Окрім зростання кількості дітей з обмеженими можливостями, наголошується тенденція якісної зміни структури дефекту, комплексного характеру порушення у кожної окремої дитини. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами. Навчання дітей з особливими потребами ґрунтується на принципах виваженої педагогіки, дієвість яких підтверджується і від використання якої виграють усі діти. Вона передбачає, що різноманітність між людьми є природнім явищем. Через обмеження у спілкуванні, самообслуговуванні, пересуванні розвиток цих дітей значною мірою залежить від задоволення їхніх потреб іншими людьми, а це становить багатогранний процес соціально-педагогічної інтеграції та процесу інклюзії, зокрема. Освіта дітей з особливостями психофізичного розвитку є однією із найважливіших завдань для країни. Це необхідна створення дійсно інклюзивного середовища, де кожен зможе відчувати затребуваність свого існування. Суспільство зобов’язане дати можливість кожній дитині, незалежно від її потреб та інших обставин , повністю реалізувати свій потенціал, приносити користь суспільству і стати повноцінним його членом. Водночас, наше сьогодення - це зміна ціннісних орієнтацій в освіті, визначення розмаїття кожної дитини, обумовлене зміною освітньої парадигми на гуманістичну "освіта для всіх, школа для всіх"
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах загальноосвітнього закладу [3, 11]. Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей; забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами. Отримані поза соціумом знання і вміння не могли допомогти дітям з особливими освітніми потребами цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання неминучих життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися в повній мірі як рівноправні і повноцінні члени суспільства. В інклюзивних класах діти з особливими потребами включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчаться виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у розв’язанні проблем, приймати самостійні рішення.
Інклюзія – це масштабне залучення всіх школярів до всіх аспектів навчання та шкільного життя, незалежно від наявності тих чи інших індивідуальних особливостей чи відмінностей. Вона передбачає усунення будь-яких форм шкільної сегрегації, зокрема спеціальних класів для тих, хто на відповідає умовно визначеному стандарту «нормальності». У межах інклюзивної моделі всі учні навчаються разом у звичайних школах, класах, які в свою чергу активно адаптуються та змінюються, щоб враховувати й задовольняти потреби кожного.
Сьогодні педагогічна громадськість чи не найбільше обговорює проблему інтеграції дітей із порушенням психофізичного розвитку в єдину освітню систему.
Важливим завданням для сучасного освітнього закладу є оптимальна реалізація потенційних можливостей кожної дитини, підготовка її до активної життєдіяльності.Однією з таких форм навчання є визнана в багатьох країнах світу інклюзивна форма навчання, яка забезпечує право кожної дитини навчатися в навчальному закладі за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов. Саме цій актуальній проблемі, а саме «Дошкільна освіта: інновації для особливих дітей» була приурочена науково-практична on-line конференція, яку організували і провели Міністерство освіти і науки україни та Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України 30 березня 2015 р.
До участі в on-line конференції були залучені вихователі, вихователі-методисти, працівники психологічної та логопедичної служб дошкільних навчальних закладів міста, консультанти міської психолого-медико-педагогічної консультації та всі, зацікавлені питаннями дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Під час конференції були розглянуті питання:
· Розвиток і навчання дитини дошкільного віку з розумовою відсталістю;
· Психолого-педагогічні умови навчання та виховання дошкільників із затримкою психічного розвитку;
· Система корекції тяжких мовленнєвих порушень у дітей в умовах дошкільного закладу;
· Дошкільна освіта дітей з порушеннями слуху: зміст та його реалізація;· Практичне використання комплексної програми розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт».
Через он-лайн мережу слухачам курсів було запропоновано серію друкованих підручників, методичних посібників та розробок , а також представлені програми розвитку для дітей з особливостями психофізичного розвитку.
“Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів” на період до 2020 року
Наталія
2015-11-26 08:05:04За довідками та додатковою інформацією ви можете звернутись до Ржищівської міської ПМПК, яка знаходиться в адмінприміщенні по вул. Леніна, 48 тел. (04573)2-13-86....
Наталія
2015-11-26 08:02:21Відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 15 серпня 2011 р. № 872 в інклюзивному класі можуть навчатися діти з вадами слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з розумовою відсталістю, затримкою психічного розвитку. Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до класів з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до висновку психолого-медико-педагогічної консультації (ПМПК). За довідками та додатковою інформацією ви можете звернутись до Ржищівської міської ПМПК, яка знаходиться в адмінприміщенні по вул...
Анна
2015-11-24 20:21:30Доброго вечора. Скажіть чи має право навчатися в інклюзивному класі дитина з вадами слуху,мови,а також розумовими?...