• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інклюзивне навчання

Державна служба якості освіти інформує, як організувати інклюзивне навчання у 2022 році

Постанови Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання в 2022 р.:

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПОВОЇ ПРОГРАМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ АСИСТЕНТІВ УЧИТЕЛІВ «ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ АСИСТЕНТІВ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»

Лист Міністерства освіти і науки України від 30.08.2021 р. № 1/9-436 "Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021-2022 н.р."

Лист Міністерства освіти і науки України вiд 31.08.2020 № 1/9-495 “Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти в 2020/2021 н.р

Дистанційне навчання

Пропонуємо Вашій увазі типові програми, у яких репрезентовано типовий навчальний план і змістове наповнення основних освітніх галузей.

О. В Чеботарьова, Г. О. Блеч, Н. А. Ярмола, І. В. Гладченко, Н.І. Королько, І. В.Дмитрієва, С. В. Трикоз, І. В. Бобренко, І.В. Голомозда, О. А. Чухліб (2018) Типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями [Навчальний матеріал]

https://lib.iitta.gov.ua/712585/

О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, Л. І. Остапенко, Н. А. Ярмола, І. В. Гладченко, Н. І. Королько, І. В. Дмитрієва, С. В. Трикоз, І. В. Бобренко, І.В. Голомозда, О. А. Чухліб (2019) Типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2 класу з порушеннями інтелектуального розвитку [Навчальний матеріал]

https://lib.iitta.gov.ua/719176/

О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, Л. І. Остапенко, Н. А. Ярмола, І. В. Гладченко, Н. І. Королько, І. В. Дмитрієва, С. В. Трикоз, І. В. Бобренко, І.В. Голомозда, О. А. Чухліб (2019) Типова освітня програма початкової освіти для спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 3 класів з інтелектуальними порушеннями [Навчальний матеріал]

https://lib.iitta.gov.ua/719177/

Пропонуємо скористатися розробленим навчально-методичним посібником

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку : нав.-метод. посіб. Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна.(( О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, С. В. Трикоз, І.В. Гладченко, Н. А. Ярмола, І. В. Бобренко, Н.І. Королько, О.П. Мальчевська, А.В. Сеник, Л. Г. Дзіядевич, І. В .Дмитрієва, Л.І. Остапенко, Л.І.Тарновська, С.О.Кликова, І.В .Голомозда, О. А. Чухліб , Н.М. Колодзейська (2019)

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку розроблено відповідно до Програми спільної діяльності Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти, Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, спрямованої на виконання завдань Концепції «Нова українська школа» та реформування змісту освіти дітей з особливими освітніми потребами.

https://lib.iitta.gov.ua/718297/

Лист Міністерства освіти і науки України вiд 05.08.2019 № 1/9-498 “Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р

Наказ МОН від 23.04.2018 р. № 414" Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти"

Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2019 р. № 1/9-409 "Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р."

Наказ МОН від 01.04.2019 р. № 423 " Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти "

Отримання реабілітаційних послуг

Відповідно до Постанови КМУ від 27.03.2019 року №309 діти з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу мають право на отримання реабілітаційних послуг від спеціалізованих установ.

Для забезпечення дитини реабілітаційними заходами один із батьків дитини чи її законний представник подає до місцевого органу заяву про направлення дитини до реабілітаційної установи у довільній формі (далі - заява) із зазначенням інформації про вибрану реабілітаційну установу разом з копіями:- паспорта громадянина України та/або свідоцтва про народження, та/або іншого документа, що посвідчує особу дитини;- індивідуальної програми реабілітації, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу;- виписки з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма № 027/о).Довідки за телефоном 0457321440За інформацією Ржищівського управління соціального захисту населення

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Деякі питання використання субвенції
з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки
особам з особливими освітніми потребами у 2019 році

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Корекційно-розвивальні програми
для дітей з особливими освітніми потребами:

Програми з корекційно-розвиткової роботи
для дітей з порушеннями зору
Програми з корекційно-розвиткової роботи
для дітей з порушеннями слуху
Програми з корекційно-розвиткової роботи
для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
Програми з корекційно-розвиткової роботи
для дітей із затримкою психічного розвитку
Програми з корекційно-розвиткової роботи
для дітей з порушеннями опорно-рухового аппарату
Програми з корекційно-розвиткової роботи
для дітей з інтелектуальними порушеннями

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif


Наказ МОНУ від 16.08.2018 р. №917 "Про внесення змін у додатки до наказу Міністерства освіти і науки України" від 26.07.2018 р. № 814"

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

В 2018/2019 навчальному році потрібно використовувати:

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Наказ МОН України від 16.08.2018 № №917
“Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України
від 26.07.2018 №814”.

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Наказ МОН України
№ 668 від 21.06.2018
"Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Наказ МОН України
№627 від 12.06.2018
"Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Наказ МОН України
№816 від 26.07.2018
"Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями"

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Наказ Міністерства освіти і науки від 08.06.2018 р. № 609 "Про затвердження Примірного положення про команду психолого - педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та джошкільної освіти

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України
№2.5-281 від 05.02.2018
"Про надання роз’яснення стосовно тривалості уроків в інклюзивних класах, функціональних обов’язків асистента вчителя"

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Наказ Міністрества освіти і науки від 01.02.2018 р. № 90 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України ваід 06 грудня 2010 р. № 1205"

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Перелік корекційно-розвиткових програм для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Програми з корекційно-розвиткової роботи для дітей з інтелектуальними порушеннями

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку /навчально-методичний посібник /ав.: О.В. Чеботарьова, Г.О. Блеч, І.В. Гладченко, С.В. Трикоз, І.В. Бобренко та ін.: За ред.: О.В. Чеботарьової, І.В. Гладченко. – К., ІСП НАПН України, 2017.–87 с.

/Files/images/ЛІН.jpeg.gif

Лист МОН України від 12.07.2017 № 1/9-385 "Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році"
http://old.mon.gov.ua/…/normati…/2017-07-14/7713/1_9-385.pdf

NEWS !!!
/Files/images/770427918.gif
Про затвердження
Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
Постанова Кабінету Міністрів України
№863 від 15.11.2017
"Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"
Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр

Про внесення змін
до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах

Наказ МОН України від 21.07.2017 № 1081 "Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)"
Про надання грифів Міністерства освіти і науки України
навчальній літературі для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами
Про внесення змін у додатки до наказу Міністерства освіти і науки України від 22.04.2014 № 504
Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніхнавчальних закладів у 2017/2018 навчальному році
Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами
Лист Міністерства освіти і науки України від 12.07.2016 р. № 1∕9 -364 "Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально - виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016-2017 навчальному році"
Лист МОН України від 29.06.2016 № 1/9-332
«Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями)
у 2016/2017 навчальному році»
Лист Міністерства освіти і науки України
від 09.06.2016 р. № 1_9-293
"Про доступність дітей з особливими пртебами до опорних навчальних закладів"
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 29.04.2016 р. № 476
"Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей
з особливими освітніми потребами"
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 20.05.2016 р.
"Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 р. № 1055"
Інструктивно-методичні рекомендації
щодо організації діяльності інклюзивних груп
у дошкільних навчальних закладах
Асистент вчителя. Коментар до посадового окладу

Постанова КМУ від 8 липня 2015 р.
N 479
«Про внесення змін в додаток 2 до Постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. N 1298»

Лист МОНУ
"Про перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах (за нозологіями) у 2015/2016 навчальному році"
ПЕРЕЛІК навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2015/2016 навчальному році

Лист МОНУ
"Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів
у 2015/2016 навчальному році"

Наказ МОНУ
від 19. 06. 2015 р. № 651 "Про внесення зміни до деяких наказів"

Наказ МОНУ
від 09.04.2015 р. № 416 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України
від 26.08.2008 р. №778
"

Актуальність проблеми інклюзивної освіти пов’язана, насамперед, з тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте. Дітей, які потребують корекції фізичного та(або) розумового розвитку, в Україні понад 1 млн., що становить 12% від загальної кількості дітей у країні. Окрім зростання кількості дітей з обмеженими можливостями, наголошується тенденція якісної зміни структури дефекту, комплексного характеру порушення у кожної окремої дитини. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами. Навчання дітей з особливими потребами ґрунтується на принципах виваженої педагогіки, дієвість яких підтверджується і від використання якої виграють усі діти. Вона передбачає, що різноманітність між людьми є природнім явищем. Через обмеження у спілкуванні, самообслуговуванні, пересуванні розвиток цих дітей значною мірою залежить від задоволення їхніх потреб іншими людьми, а це становить багатогранний процес соціально-педагогічної інтеграції та процесу інклюзії, зокрема. Освіта дітей з особливостями психофізичного розвитку є однією із найважливіших завдань для країни. Це необхідна створення дійсно інклюзивного середовища, де кожен зможе відчувати затребуваність свого існування. Суспільство зобов’язане дати можливість кожній дитині, незалежно від її потреб та інших обставин , повністю реалізувати свій потенціал, приносити користь суспільству і стати повноцінним його членом. Водночас, наше сьогодення - це зміна ціннісних орієнтацій в освіті, визначення розмаїття кожної дитини, обумовлене зміною освітньої парадигми на гуманістичну "освіта для всіх, школа для всіх"



Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами,інклюзивна освіта зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах загальноосвітнього закладу [3, 11]. Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у загальноосвітніх школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей; забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами. Отримані поза соціумом знання і вміння не могли допомогти дітям з особливими освітніми потребами цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання неминучих життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися в повній мірі як рівноправні і повноцінні члени суспільства. В інклюзивних класах діти з особливими потребами включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчаться виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у розв’язанні проблем, приймати самостійні рішення.

Інклюзія – це масштабне залучення всіх школярів до всіх аспектів навчання та шкільного життя, незалежно від наявності тих чи інших індивідуальних особливостей чи відмінностей. Вона передбачає усунення будь-яких форм шкільної сегрегації, зокрема спеціальних класів для тих, хто на відповідає умовно визначеному стандарту «нормальності». У межах інклюзивної моделі всі учні навчаються разом у звичайних школах, класах, які в свою чергу активно адаптуються та змінюються, щоб враховувати й задовольняти потреби кожного.

Інклюзія – вимога часу та крок назустріч дитині

/Files/images/вебінар.jpg
Важливим показником розвитку суспільства є гуманне, турботливе й милосердне ставлення до дітей із особливими потребами, які мають право на повноцінне життя.

Сьогодні педагогічна громадськість чи не найбільше обговорює проблему інтеграції дітей із порушенням психофізичного розвитку в єдину освітню систему.
Важливим завданням для сучасного освітнього закладу є оптимальна реалізація потенційних можливостей кожної дитини, підготовка її до активної життєдіяльності.Однією з таких форм навчання є визнана в багатьох країнах світу інклюзивна форма навчання, яка забезпечує право кожної дитини навчатися в навчальному закладі за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов. Саме цій актуальній проблемі, а саме «Дошкільна освіта: інновації для особливих дітей» була приурочена науково-практична on-line конференція, яку організували і провели Міністерство освіти і науки україни та Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України 30 березня 2015 р.
До участі в on-line конференції були залучені вихователі, вихователі-методисти, працівники психологічної та логопедичної служб дошкільних навчальних закладів міста, консультанти міської психолого-медико-педагогічної консультації та всі, зацікавлені питаннями дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Під час конференції були розглянуті питання:
· Розвиток і навчання дитини дошкільного віку з розумовою відсталістю;
· Психолого-педагогічні умови навчання та виховання дошкільників із затримкою психічного розвитку;
· Система корекції тяжких мовленнєвих порушень у дітей в умовах дошкільного закладу;
· Дошкільна освіта дітей з порушеннями слуху: зміст та його реалізація;· Практичне використання комплексної програми розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт».
Через он-лайн мережу слухачам курсів було запропоновано серію друкованих підручників, методичних посібників та розробок , а також представлені програми розвитку для дітей з особливостями психофізичного розвитку.

Перегляд он-лайн конференції
"Дошкільна освіта : інновація для особливих дітей"
Наказ МОНУ «Про внесення змін до додатку 5 наказу Міністерства освіти і науки України
від 28.01.2014 № 80»
НАКАЗ МОН "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами"
Заходи щодо впровадження
Державного стандарту початкової загальної освіти
для дітей з особливими освітніми потребами
Наказ Міністерства від 26.08.2008 № 778 "Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (ІІ ступінь) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку"
Наказ Міністерства освіти і науки України від 12 лютого 2015 року № 134 «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»
Наказ департаменту освіти і науки КОДА від 27.01.2015 № 19 "Про своєчасне обстеження дітей , направлення їх на навчання та захист їх прав"

Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ

Для дітей з затримкою психічного
розвитку:
  1. Іноземна мова (англійська) 5 – 9 клас
  2. Історія України та всесвітня історія 5-9 класи
  3. Математика 5 – 9 класи
  4. Природознавство 5 - 9 класи
  5. Українська мова 5-9 класи
  6. Фізика для 7-9 класи
Для розумово відсталих дітей:
  1. Географія 6-9 класи
  2. Основи християнської єтики 1-4, 7-11 класи
  3. Математика 5-10 класи
  4. Образотворче (візуальне) мистецтво 5 – 6 класи
  5. Методичні рекомендації з тематичним плануванням до вивчення навчальних предметів у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей
  6. Основи Здоров'я 5-10 класи
  7. Природознавство 6 - 9 класи
  8. Соціально-побутове орієнтування 5-10 класи
  9. Трудове навчання 4-10 класи
  10. Фізика і побутова хімія 7-9 класи
Для дітей з помірною розумовою відсталістю:
  1. Програма для спеціальних загальноосвітніх шкіл для дітей з вадами розумового розвитку (помірна розумова відсталість) (підготовчий) 1-й – 4-й класи ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
  2. Програма спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з помірною розумовою відсталістю ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ (ПІДГОТОВЧИЙ, 1-4 КЛАСИ)
  3. Програма спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з помірною розумовою відсталістю УКРАЇНСЬКА МОВА (ПІДГОТОВЧИЙ, 1-4 КЛАСИ)
  4. Програма загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з помірною розумовою відсталістю Я і Україна (ДОВКІЛЛЯ) (ПІДГОТОВЧИЙ, 1-4 КЛАСИ)
ДОВІДКОВІ МАТЕРІАЛИ Гаврилов О. В. "Особливі діти в закладі і соціальному середовищі"
Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад

Індекс інклюзії: загальноосвітній
навчальний заклад

Методичні рекомендації

Лист МОНУ від 08.08.13р. № 1/9-539 «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з Особливими освітніми потребами»
Організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами
ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах

«Психологічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання»

Програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення»


Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009-2015 роки "Безбар'єрна Україна"
ПЛАН заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року
ЗАХОДИ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо реалізації Плану організації виконання Указу Президента України від 19 травня 2011 року № 588/2011
«Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженим фізичними можливостями»
Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання
Пояснювальна записка до «Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання
у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009—2012 рр.»
АСИСТЕНТУ ВЧИТЕЛЯ

Методичні рекомендації щодо організації та змісту діяльності асистента вчителя в класах з інклюзивним навчанням

Про організацію роботи з дітьми, що мають особливі потреби


/Files/images/7428.gif

“Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів” на період до 2020 року


/Files/images/7428.gif

Кiлькiсть переглядiв: 5978

Коментарi

  • Наталія

    2015-11-26 08:05:04

    За довідками та додатковою інформацією ви можете звернутись до Ржищівської міської ПМПК, яка знаходиться в адмінприміщенні по вул. Леніна, 48 тел. (04573)2-13-86....

  • Наталія

    2015-11-26 08:02:21

    Відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 15 серпня 2011 р. № 872 в інклюзивному класі можуть навчатися діти з вадами слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з розумовою відсталістю, затримкою психічного розвитку. Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до класів з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до висновку психолого-медико-педагогічної консультації (ПМПК). За довідками та додатковою інформацією ви можете звернутись до Ржищівської міської ПМПК, яка знаходиться в адмінприміщенні по вул...

  • Анна

    2015-11-24 20:21:30

    Доброго вечора. Скажіть чи має право навчатися в інклюзивному класі дитина з вадами слуху,мови,а також розумовими?...